Jumaat, 8 Januari 2010

Da'i Di Jalan Allah dan Rasul

Dengar-dengar lagi sehari dua ni kita akan menerima kunjungan seorang Habib yang bukan Habib habiban.Habib ni pulak kalau di timur tengah,bukanlah calang-calang ulama'.Beliau amatlah di kasihi dan di hormati oleh kebanyakan Tokoh ulama-ulama' ahli sunnah di timur tengah begitu juga di barat.Akhlaq dan Ilmu beliau sangat-sangatlah tinggi dan terpuji.Kalau tidak melebih had puji,bolehlah ana gelarkan Beliau adalah terjemahan/copy dari peribadi Junjungan Agung,Sayyidina Muhammad(saw)dalam semua segi.
Kedatangan/kunjungan beliau amatlah di nanti-nanti para Pencinta dan Pendengki.Kerana beliau adalah Da'i Ilallah warrasul.Beliau tidak pernah berharap dan mengharap sanjungan atau keistimewaan.Tapi oleh kerana Adab kita terhadap orang Alim,Apalagi Alim yang berdarah keturunan Rasul mulia(saw)maka tanggungjawab kitalah untuk merai/mengistimewakan dan memuliakan beliau.Tak salah kan memuliakan tetamu?
Kunjungan beliau adalah kerana ALLAH dan Rasul begitu juga untuk ALLAH dan RASUL.Kehadiran dan keberkatan bersama beliau untuk Ummah.Tugas beliau untuk Ummah!Visi beliau adalah Ummah!
Beliu bukanlah untuk keluarga besar beliau di sini!beliau bukan untuk Tok-tok Imam,tok-tok lebai ataupun tok-tok guru pondok sahaja!
Yang nyata adalah Ad Da'i ILaLLAH warrasul Alhabib Umar ben Hafidz adalah untuk semua umat,tak kira kaya,miskin,hina,jahil,alim,jahil dan lain-lain walau Kafir sekalipun!Ingat tu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan